Nu växlar vi upp för Automässan 2017!

Nordens största mötesplats för bilbranschen, Automässan, vill fortsätta växa med fler utställare och besökare. Samtidigt ska mässan befästa sin roll som den ledande affärsdrivande mötesplatsen för bileftermarknaden tack vare ett allt intressantare och viktigare innehåll både för besökare och utställare.

Anna Jarnö är ny affärsansvarig för Automässan som arrangeras på Svenska Mässan i Göteborg 18-21 januari. På hennes bord ligger uppdraget att utveckla mässan som en affärsdrivande mötesplats för eftermarknadens samtliga aktörer inom såväl lätta som tunga fordon; bil- och gummiverkstäder, lack- och skadeverkstäder, samt leverantörer och andra samarbetspartners till dem.

– Vi vet att branschen genomgår en transformering driven av konkurrensregler, ny teknik och delvis ett nytt synsätt på bilen och bilismen. Det är något som Automässan 2017 kommer att återspegla genom utställare, seminarier och andra kringarrangemang, berättar Anna Jarnö.

Arrangörer och samarbetspartners

Automässan 2020 arrangeras av FVU (Fordonsverkstadsutrustarna) och SBF (Sveriges Bildelsgrossisters Förening) i samarbete med MRF (Motorbranschens Riksförbund), MAF (Motorbranschens Arbetsgivarförbund), DRF (Däckspecialisternas Riksförbund) och SFVF (Sveriges Fordonsverkstäders Förening). Operativ arrangör: Svenska Mässan.

FVUSBF smRMFdäckbranschen Motorbranschens-arbSFVF