Midmans föreläsningsserie med Midland

Midmans föreläsningsserie med Midland

under Auto­mässan 2017. Monter: Midland BOB:62
Boka genom: MidlandAB
Fack 5063
448 51 Tollered 031-725 34 00
[email protected]

1

Onsdag 18 januari klockan 09.00-17.00:

Micke Kågered och Crew Chief Göran Edman: “varför satsa på grundutbildning av fordonsgymnasister när få andra gör det?” – Micke utbildar 2 500 per år. Vilka tips har Micke till bilverkstäder rörande rekrytering av mekaniker? Crew Chief Göran varvar med temat “vilken roll spelar val av oljekvalitet i en motorsport som ska optimera 10 000 hk ner i backen där man på förhand vet att marginalerna är små och risken för haveri överhängande?”
Micke Kågered är flerfaldig EM-mästare i Top Fuel Dragracing.

Föredrag inklusive mat klockan 1O, 12, 14, 16.

2

Torsdag 19 januari klockan 09.00-17.00:

Ramona Karlsson: “vad krävs det av en kvinna för att nå toppen inom en motorsport som nästan helt domineras av män?” Ramona blev 2013, tillsammans med sin co-driver Miriam Walfridsson, de första svenska kvinnorna att vinna SM-finalen i rally, och blev framröstad till “Årets Bilsportare” och utvald till “Årets rallyförare”. Från och med 2015 blir Ramona den första kvinnliga föraren i världen att driva ett Supercar-team. Ramona är utvald till förarrepresentant av Michele Mouton i FIA:s “Women in Motorsport Commission”

Föredrag inklusive mat klockan 10, 12, 14.

3

Fredag 20 januari klockan 09.00-17.00:

Gustav Tidström, partner på Cordovan Performance AB: Är det viktigt med nöjda kunder? Självklart, men det är ett grundkrav att man som kund är nöjd. För att ett företag skall få mycket nöjda kunder, ambassadörer, som rekommenderar oss vidare till vänner och bekanta behöver vi förstå deras upplevelse av företaget. Det är den totala kundupplevda processen för en servicekund som avgör om kunden är mycket nöjd eller inte. Gustav har arbetat med att säkerställa företags kundnöjdhet i 8 år och kommer att förklara vikten av en mycket nöjd kund och hur verkstäder på ett effektivt kan säkerställa kundupplevelsen.

Föredrag inklusive mat klockan 10, 12, 14.

4

Lördag 21 januari klockan 09.00-15.00:

Jesper Granlund, konsult på Govinn: “hur kan du analysera din verkstads verksamhet och få koll på läget?”. Jesper visar en konkret fallstudie från en verkstadsanalys som levererade chockerade resultat samtidigt som Govinn kunde peka på konkreta åtgärder för att hantera problemen. Jesper har erfarenhet från att analysera organisatoriska förhållanden, utveckla affärsplaner, reducera produktkostnad och effektivisera processer inom produkt-utveckling. Jesper strävar alltid efter att göra kunden till “hjälte” och få företag att nå sin befintliga strategi eller utveckla en ny.

Föredrag inklusive mat klockan 9.30, 11.30, 13.30.