Viktigt att möta kunder och framtida medarbetare

Nu är det bara månader kvar tills att Automässan slår upp sina portar i Göteborg. Det innebär att allt fler utställare intensifierar förberedelsearbetet. Handelshuset KG Knutsson AB, KGK, med alla sina varumärken är en utställare, medan däck- och servicekedjan Euromaster är en annan.

 

Förväntningarna är stora inför att norra Europas största mötesplats för motorbranschens eftermarknad, Automässan 2020, rullar igång onsdagen den 15 januari. 250 utställare som representerar över 1000 olika varumärken kommer att finnas på plats. Någonstans mellan 15-20 000 besökare förväntas komma till Svenska Mässan i Göteborg under de fyra mässdagarna.

 

– Automässan är en viktig mötesplats där vi har möjlighet att träffa kunder, både nya och dem vi redan känner. Vi vill gärna visa på bredden av produkter, tjänster och varumärken som KGK erbjuder och samtidigt berätta om hur vi kan vara en långsiktig partner. Dessutom är det ett bra tillfälle att visa upp KGK som en attraktiv arbetsgivare för framtida medarbetare, säger Pernilla Schnöpf, marknadschef KG Knutsson AB.

 

Försäljningschefen på Euromaster, Peter Karlström, befinner sig på samma våglängd som Pernilla inför mässan.

– För oss är Automässan en jättestor möjlighet att träffa befintliga kunder och nya kunder, sådana som vill bli återförsäljare. Vi har också en stor mässnyhet när vi kommer att presentera vår nya webbshop för beställningar, berättar Peter Karlström.

 

Historiskt sett är KGK en av Automässans största och mest inarbetade utställare. Som alltid är mässan viktig för dem.

– Vi satsar stort på det personliga mötet och vill erbjuda besökarna en plats att träffas på. På nästan 700 kvadratmeter med fokus på ”framtid, verkstad och tillbehör” visar vi nyheter, ett urval av alla våra produkter samt verkstadskonceptet Autoexperten. Det kommer finnas möjlighet att vila trötta fötter, ta en kaffe och ladda mobiltelefonen, berättar Pernilla Schnöpf.

 

Precis KGK ser Euromaster inte enbart affärsmöjligheter i sitt deltagande, utan även en framtidsinvestering.

– Vi kommer att ha medarbetare på plats för att presentera vårt franchisekoncept. Ett koncept som innebär att man som däck- och serviceverkstad får hjälp att utveckla sin verksamhet samt att öka sin marknadsnärvaro på ett utmärkt sätt. En annan del, och allt mer aktuell, är att vi alltid söker ”rätt” folk till vår verksamhet. Därför kommer vi även att ha HR-personal på plats i vår monter för att prata om arbete hos oss och vilka utvecklingsmöjligheter som finns inom Euromaster, säger Peter Karlström och tillägger att man som utställare har stora förväntningar på Automässan.

– Även om vi har bråda dagar med budgetar och planer just nu, så ser vi verkligen fram mot Automässan i januari!

 

Minst lika bråda dagar har de på KGK, och Pernilla Schnöpf delar Euromasters och Peter Karlströms förväntningar.

– Automässan är en av årets största händelser i branschen. Det är rolig start på året och vi ser vi fram emot att träffa kunder, leverantörer och alla branschkollegor, avslutar Pernilla.