En unik mötesplats
Automässan är Nordens största mötesplats för fordons- och verkstadsbranschens service- och eftermarknad. Under fyra dagar kommer målmedvetna och köpstarka personer till Automässan för att göra affärer, träffa experter, utbyta erfarenheter och nätverka med kollegor från när och fjärran.
Automässan 2023 hade 19 301 besök och 240 utställare.
Kom och möt tusentals potentiella kunder
Ökad räckvidd
Som utställare på Automässan når du 7 000 företag från 40 länder. 53% av besökarna kommer för att teckna order eller begära offert.
Kostnadseffektivt
Här samlas branschens viktigaste aktörer under ett och samma tak. 55% av besökarna är chefer, till exempel verkstadschefer och servicemarknadschefer.
Effektiv marknadsföring
Automässan har en hög andel beslutsfattare. 80% är helt eller delvis ansvariga för inköp efter mässan.
(Siffrorna är hämtade ur besökar- och utställarundersökning från 2020)
64%
tecknade order som ett direkt resultat av att de ställde ut
87%
rekommenderar Automässan till branschkollegor
70%
uppger att rätt besökare är på plats.
Frågor?
Vem besöker Automässan?
Topp 10-branscher
- Bilservice- och verkstad
- Bildels- och tillbehörsindustri
- Däckverkstad/däckhandel
- Fordonsindustri
- Plåt- och lackverktad
- Utbildning
- Bilhandel
- Serviceföretag
- Fordonsverkstad LV/buss
- IT- och telekom
(Besökarstatistik 2023)
Topp 10-roller
- VD/Ägare
- Mekaniker
- Affärsansvarig/chef
- Säljare
- Verkstadschef
- Övrig företagsledning
- Affärsutvecklare
- Däckmontör
- Platschef
- Reservdelsspecialist
(Besökarstatistik 2023)
Besökarnas funktion i beslutsfattandet av investeringar efter mässan
43%
Beslutar om inköp
39%
Påverkar inköp
18%
Påverkar ej
Varför medverka på Automässan?
- Dina potentiella kunder finns på plats. De ledande tillverkarna, importörerna, grossisterna och leverantörerna är här.
- Automässan är en oslagbar arena för att lyfta fram dina nyheter i strålkastarljuset. Många besökare kommer för att upptäcka nya produkter.
- Nätverka och stärk dina relationer. Med kunderna på plats kan du enkelt och kostnadseffektivt bredda dina kontakter.
- Hitta nya affärsmöjligheter. Den nya tekniken integreras allt mer – på Automässan har du möjlighet att hitta många nya potentiella partners.
- Göteborg är centrum för den nordiska fordonsindustrin och mobilitetsmarknaden. Hit lockas kunnig och kvalificerade mässbesökare.