Automässan samlar en bred publik från motorbranschens service- och eftermarknad. Under 2023 hade mässan 19 301 besök, vilket understryker mässans betydelse som en central mötesplats för branschen.
Data om besökarna
Branscher (tio vanligaste): Bilservice- och verkstad, bildels- och tillbehörsindustri, däckverkstad/däckhandel, fordonsindustri, plåt- och lackverkstad, utbildning, bilhandel, serviceföretag, fordonsverkstad LV/buss, IT/telekom
Roller (tio vanligaste): VD/ägare, mekaniker, affärsansvarig/chef, säljare, verkstadschef, student, affärsutvecklare, däckmontör, platschef, reservdelsspecialist
Intressen: Nya produkter, innovationer, affärsutveckling och branschtrender.
Syfte: 76% av besökarna kommer för att hitta nya leverantörer och produkter.
Köpvilja: 88% har inflytande över inköp, 84% planerar investeringar inom ett år.
Geografi: Majoriteten kommer från Sverige följt av Norge, Danmark, Tyskland och Finland.